Eşeğin beyni masalı


Bir gün aslan ile tilki beraber avlanmak üzere ormana doğru gittiler. Aslan tilkiye bir planını açıkladı’’ –Bak tilki şimdi sen doğru eşekler kabilesinin yanına gidip, eşeklerle akrabalık kuracağımızı söyle ve ormanda bulaşacağımız da söyle’’ demiş. Tilki hemen eşekler kabilesinin yanına gidip aslanın dediklerini anlatmış ve eşekte sevincinden havaya uçmuş, tilkiyle beraber eşek, aslanın yanına gidivermiş, Eşek tam ormana girdiği anda aslan eşeğin üzerine atılmış ve eşeği öldürmüş.

Aslan tilkiye dönerek ‘’ –Bak ben şimdi sabah uykusuna gideceğim geri döndüğümde eşeğe dokunulmamış şekilde görmek istiyorum’’ demiş. Ve aslan sabah uykusu için ormanın derinliklerine doğru gitmiş. Tilki saatlerce ustasını beklemiş ancak aslan bir türlü gelmemiş, tilki daha fazla beklemeden eşeğin beynini yemiş.
Aslan geri döndüğünde eşeğin parçalandığını görünce tilkiye kükreyerek ‘’ –Ben sana demedim mi ben gelene kadar eşeğe dokunma!’’ demiş. Tilki de ‘’- Efendim! Eşeğin beyni olsaydı zaten sizin avucunuza düşmezdi’’ demiş.

‘’ Asıl güçlülük beyin güçlülüğüdür’’

''YORUMLAMA BİÇİMİ'' kısmını ''ANONİM''olarak değiştiriniz.. DönüştürDönüştür İfade Kullanİfade Kullan

Translate