Avcı ile Geyik masalı


Bir beygir ile geyik fena halde dövüşmüşler geyik beygiri yenince, intikamını almak suretiyle beygir bir avcının yanına gidip geyiği yakalamasını ve kendisine yardım edebileceğini söylemiş. Avcı da hemen kabul etmiş ve şartlarını saymaya başlamış, Avcı ‘’- Eğer şu semeri beline vurursam sen beni geyiğe daha kolay ulaştırabilirsin’’ demiş. Beygir kabul etmiş, Sonra avcı aynı şekilde beygire’’ –Müsaade et ki şu yuları ağzına bağlıyayım da seni daha iyi yönetebileyim’’ demiş.

Beygir intikam uğruna her şeyi kabul etmiş. Avcı ile beygir daha sonra geyiği yakalamak üzere ormana doğru gitmişler. Avcı geyiği görür görmez vurmuş. Bunları gören beygir de çok mutlu olmuş ve artık avcıdan belindeki semeri ve ağzındaki yuları çıkarması için rica etmiş. Ancak avcı beygire şöyle demiş’’ –Sen bana geldin ben senin dediklerini yaptım artık sen benim kölemsin bundan sonra ben ne dersem onu yapacaksın’’ demiş. Beygir bu olanlara çok üzülmüş ve çok pişman olmuş.

 “İntikam acı yenen bir yemektir’’

''YORUMLAMA BİÇİMİ'' kısmını ''ANONİM''olarak değiştiriniz.. DönüştürDönüştür İfade Kullanİfade Kullan

Translate